måndag, juli 17, 2006

Spinning - en första utvärdering

- Jag har aldrig i hela mitt liv svettats så av att motionera. Om inte bastu räknas som motion.
- Det kan delvis bero på att fläktsystemet var trasigt
- Jag höll på att ramla av cykeln flera gånger.
- Det var svårt att stå upp och cykla. Mycket svårt. Tillslut smygsatt jag. För att inte skämma ut mig.
- Så sa ledaren: Och nu ska vi ut och åka båt. Och Bot-låten Anna kom. Jag undrar om han inte förstått, eller om han skojade. Jag undrar vad som skulle vara värst.
- Nu är jag jätte- jätte-trött i benen.

Ifall det blir mycket bloggadne imorgon, kan jag redan nu avslöja att det i så fall beror på träningsvärken Allan som gör att jag inte kan gå. Men vi får se. Nytt pass är redan bokat.

11 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Provade spinning en gång för länge sen och aldrig mer... Var inte benen som gjorde mest ont, utan ett annat ställe...
Nu för tiden finns det tydligen byxor med nån slags vaddering. Varför gör man då inte sadeln lite bekvämare redan från början?? Jag bara frågar.

Anonym sa...

så äckligt med vadderade hot pants :)

svårt att vara hårdrockare i ett par sådana.

varför skall det spelas så förbannat dåliga låtar till allmänna träningspass?

kör hårt Lisa , beach 07 närmar sig och då kan vi flexa muskler och våra nedtrimmade magar ihop :)

lisa sa...

Ehhh... jag vet inte hur jag ska uttrycka det här... men jag cyklar ju ganska mycket redan innan, så jag är härdad så att säga.
Cykelbyxor med extra fluff mellan benen är verkligen osmakligt. Inte alls hårdrockskorrekt. Inte korrekt över huvud taget.

Anonym sa...

hrm okej då :)


förresten , var du på hållplatsen Chapmans Torg i fredags vid 17.40 tiden och väntade med en lite äldre dam på nån snubbe?
kan vart i lördags också förresten

lisa sa...

Nix, det var inte jag. Var inte i Gbg förrän halv åtta på kvällen.

Anonym sa...

åkaj

Anonym sa...

Spinning är effektivt om man inte vill jogga. Frisk luft är underskattat.

lisa sa...

den tjocke konsulten (fan vad bra namn!): jogga är det tråkigaste som finns, där med basta. Frisk luft är fint, men inte så fint.

lisa sa...

p.s jag skolkade från pass nummer två. förlåt.

Dåcktor Erik sa...

Spinning är nog kul, men pröva Box eller BodyCombat på SATS istället. Det är både kul och jobbigt. Räkna med att behöva vrida ur tröjan efteråt...

lisa sa...

SATS är lite för snobbigt för min smak, och lite för dyrt. (Speciellt när f.d arbetsgivaren betalade årskortet på Friskis)
Har kört en del Box, Kibox som friskisochsvettisarna kallar det, och ja, det är skitkul med rätt ledare. Och jobbigt. Speciellt om man sm jag inte klarar av att slappna av i axlarna. Men roligt, absolut!