måndag, augusti 21, 2006

Bra ämne!

Idag var jag och åt lunch med en kompis, vi kan kalla henne L. Eller ja, hon åt lunch men jag är ju så slö så jag hade precis ätit frukost. Då berättade hon att hon sett en u-båt när hon cyklade till jobbet några timmar tidigare. I inloppet. En norsk en. Och det första jag sa var:
Vad synd att du inte har en egen blogg, då hade det varit dagens ämne, givet.

Sedan satt jag och var lite avundsjuk på att jag inte såg någon u-båt, bara en massa regn och en och annan Älvsnabben ochh Paddan. Orättvist. Men är man inte lite väl insnöad, när man tänker ut blogg-ämnen till sina vänner som inte har några bloggar?

4 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, bloggskadan sätter sig ganska lätt.

jag kan ibland fundera en hel dag på vissa saker som borde bloggas....

fast sedan så har jag glömt bort det när jag väl har tid.....

lisa sa...

precis. och de bästa idéerna kommer alldeles innan man somnar.

mattiasg sa...

jag tror att hon bara såg en sopsäck. kanske med en hemköpslogga på.

det är väl en bra sak att man funderar över att man kunde skriva om saker. det gör ju att man reflekterar dem ett varv till. precis som om man fotograferar mycket ett tag så ser man världen ur potentiella kamervinklar sen. det tycker jag är bra.

Cliff Hanger sa...

Jag tjatar som fan på särskilt en kompis, som jag vet kan uttrycka sig roligt i text, att han ska skaffa en blogg. Sen försöker jag lite smått få några andra att börja också.