lördag, augusti 19, 2006

mes, men det var väl väntat

Hörde en folkpartist-valarbetare prata med en kanske intresserad på stan idag.
FP-aren sa till den kanske intresserade, som uppenbarligen sagt något smart:
ja ja, men det är ju lite olika vad man har för värderingar.
Är det inte meningen att valarbetarna ska vara ute och övertyga folket att de ska rösta på ett visst sätt? Är det inte lite väl mesigt att hålla på och mjäka sig och prata om olika värderingnar hit och dit? Lär dig propagera som folk, eller håll dig hemma!

Det är verkligen valhets på stan. Till och med KPMLr har valstuga. Eller KP som de hater numera, men det kommer alltid att vara en bibliotikaarei-populär pubertetstidning för mig. De var det som pratatde mest götebosska, men en kille försökte briljera inför sin mamma genom att påstå att det var Leif Paagrotsky som talade, att han känt igen rösten direkt. Tönt. Bara för att man pratar götebosska behöver man inte nödvändigtvis vara Paggan, man kan faktiskt vara kommunist också.

7 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Jag gick förbi Odenplan i veckan och såg den lokala sossen Py Börjesson valtala. Det var två personer som stod och lyssnade, tragiskt att se, ur demokratisk synvinkel.

lisa sa...

han kanske inte talade rätt dialekt? :)

Cliff Hanger sa...

Py är ett kvinnonamn...och hon pratade stockholmska.

lisa sa...

ooops. lokala sossen... jag förväntade mig ett gubbnamn, det är dem man ser framför sig.

Anonym sa...

jag skall faktiskt klampa in i en eller två valstugor denna gång bara för att smaka lite på atmosfären.

och grilla personerna med aktuella jobbpolitiska frågor :)

mattiasg sa...

val är bra.
robinsson på riktigt.
jag hejjar på FI och Piratpartiet.

men väljer säkert mjukvänstern som vanligt. för att jag är lite feg.

Cliff Hanger sa...

Mattias - Har du någon aning om var Piratpartiet står i de lite viktigare valfrågorna? Eller tycker du kanske att minskad upphovsrätt är den allra viktigaste valfrågan?