fredag, augusti 04, 2006

Lammkött

Lamm. Det ska ju vara sån´t där fint kött som nästan inte ens är kött. (Jag har träffat "vegetarianer" som "bara" äter lamm). Ekologiskt och bra. Inte en massa kemikalier. Närproducerat.
Typiskt nog, när jag ska göra lammfärsgryta, råkar jag köpa lammfärs från Nya Zeeland. Inte ett dugg ekologiskt. Fryst dessutom. Jag hade liksom föreställt mig, att när man går till köttaffären som faktiskt utger sig för att vara experter på kött, och nästan bara saluför kött, då ska det vara ordentligt. Då ska affärsbiträdet plocka fram en bit lamm (helst dött, men det ska ha vuxit upp i närheten), möla ner det i någon slags stor kvarn, så det kommer ut finfin färs. Inte gå till lagret och plocka fram lite slamsor som åkt över hela jorden.
Hoppas det blir gott ändå.

2 kommentarer:

lisa sa...

åh nej. för sent. Mamman med man kommer snart. Men jag tror det blir bra.

lisa sa...

Äsch, det var skitgott. (förutom att det kokat bort lite för mycket kryddor, men det gick ju att ordna).
Har du tur kanske du får smaka en favorit i rerpris någon gång.