torsdag, augusti 03, 2006

det där partiet

Ett litet citat från Unika Partiet:
Hemsidan
Vår hemsida kommer att öppnas 2006-08-03 klockan 23:59


Jag väntar med spänning. Det är bara tre minuter kvar. Men jag kan redan nu, efter att ha läst Partiledare Rosings debattartikel i dagens gp, helt bestämt säga nej. Det här paritet kommer inte att få min röst.
Är det inte lite väl att vräka ur sig att de gamla borde få det bättre, att man skaa vara snäll mot barn och att även inivandrare ska få komma in på krogen? Som om det fanns partier som skulle säga emot? Som om Vänsterpartiet skulle tycka att nej, gamla ska nog få det lite sämre, som om moderaterna skulle gå ut med att folk är för snälla mot barn och som om folkpartiet skulle erkänna att de helst inte ser invandrare på krogen? Att rada upp varenda jävel det är synd om leder knapast till något mer än en slemmig floskeltårta. Det låter som ett tal en fjortonåring skulle hålla på FN-dagen.
Kom med något nytt. Var inte så otroligt pk, luta dig inte mot de fina orden utan att erbjuda någon annan lösning än att det borde bli bättre även för småföretagarna och att vi borde få betala mindre i skatt.
Nu har klockan slagit tolv, och äntligen är hemsidan uppdaterad. Ska läsa med spänning. Eller kanske inte.

2 kommentarer:

Malin sa...

Själv så känner jag att det är lite frestande att rösta på dom. Lite som att rösta på Kalle Anka-partiet fast rösten räknas. Sen så har jag liksom inte så mycket tro på det här med att rösta. Jag gör det ändå (fråga mig inte varför) men då känns det liksom lite spexigt att man på fullt allvar kan rösta på Linda Rosing.

Anonym sa...

jag är supernyfiken på vad deras parti skall säga i kategorin : Internet och datorer