tisdag, augusti 29, 2006

Uppe med tuppen

Klockan 06.10 i morse sa mina ögon pling! nu vill vi inte vara stängda mer! Och så hade jag legat konstigt på min arm, alternativt fått träningsvärkk av gårdagens fönsterputsande vilket vore för hemskt. Så jag gick upp. Det fanns inget mer att göra. Skulle jag legat kvar längre hade jag fått myror i benen som varit outhärdliga. Jag såg dem komma. Nu är klockan halv åtta, jag har varit nere och bokat tvättstugan bara för att kunna torktumla. Första passet. Pensionärspasset. Ska snart sätta en deg på kalljäsning, gå en långpromenad med nedladdad Sommar. Impregnera min regnjacka. Dammsuga kanske.
Så kan det gå, när man lägger sig samtidigt som sambon som ska upp innan fem. Efter ett tag är sovmorgnarna slut, hur stor mölighet det än finns.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ibland är det riktigt skönt att steppa upp så tidigt för man får en jäkla massa gjort och ens tid känns väl investerad.

06.10 flämtade jag mig över Älvsborgsbron.......

lisa sa...

Dagen har blivit sjukt lång!

Anonym sa...

och oftast får man en riktigt skön nattsömn om man haft en lång dag med en massa kraffs som blivit utförda....

lisa sa...

det är det jag hoppas på. Har sovit som på en igelkott de senaste veckorna.
Ska ställa klockan på tidigt imorgon med, men 06 är nog lite att ta i.