fredag, september 22, 2006

Bridezilla.



Inatt drömde jag mardrömmar om att min sambos kostym som han ska ha på brölliset var full med as-äckliga duvfjädrar. De kom från fodret, för den skulle tydligen vara dun-stoppad. Bizarrt. Jag skyller på feber.

Idag har jag lärt mig att om man har röd klänning som gäst på ett bröllop betyder det att man har legat med brudgummen. Sicka skrönor det finns. Läste det på en bröllopsblogg, där jag också hittade länk till tjusiga ringbärarhundar. Och brudlypsyl. Coolt.

I övrigt så är bröllopsstatusen den att jag börjar bli lite nervös. Mest för att det är så otroligt många småsaker som man måste komma ihåg. Som jag kommer på titt som tätt och sedan glömmer bort igen, och kvar finnns bara en känsla av att det var något viktigt som jag glömt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

bride lypsyl?

vad skall de hitta på härnäst?

vad har gästen på sig om han legat med brudgummen?

lisa sa...

röd kostym kanske? ha ha.

Anonym sa...

ja, det är väl ganska logiskt om man tänker efter.

Galet med den kulören på en kostym :)

lisa sa...

Jag tänker mig en slskig dansbandssångare med fett, bakåtslickat hår och slittrig, röd kostym. Tur att det inte kommer några sådana kandidater på festen!