onsdag, september 27, 2006

Comeback

AstmaAllan har gjort comeback från barndomen. Inte alls välkommen, men han tar i för fullt. Jag hade glömt att jag är en sjuklig och vek person. Nu är jag som en gammal tant, måste stanna i backen och andas. Eller som en snusktant, som går omkring och flåsar hela tiden. Och inte kan jag prata i telefon ordentligt, då kommer hostet genast sättandes i halsen, trots att det bara legat och lurat en bra stund, och luren flyger ut på armlängds avstånd. Missar halva konversationen. Det ledde till viss nervositet imorse när ViktigaVårdcentralen skulle ringa. Men virka, det går bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Astma är ett jäkla gissel.

har du inget knark som vidgar luftrör och annat gott?

lisa sa...

Jag tar allt astmaknark jaaag har, men det hjälper inte. Får se vad farbror eller tant doktorn säger.

Anonym sa...

aha, sunkigt