måndag, oktober 02, 2006

Kontinentalt?

Kontinentalt verkar ju vara något positivt. Till exempel Malmö, det är kontinentalt, och trevligt. Jag gillar Malmö fast jag aldrig är där. (Det kanske är lättare då). Kontinentalt, det är lite hur som helst. Dricka alkohol mitt på da´n, ta det lite lugnt, sovmorgon rent utav.
Vårt tidningsbud verkar vara en aning kontinentalt. Han eller hon kommer med tidningen vid halv tolv. Om han eller hon kommer alls. Ibland måste han eller hon ha vikarie, för då kommer tidningen hlav sju, typiskt svenskt.
Men jag vill inte äta kontinental frukost. Jag vill läsa tidningen, äta yoghurt med musli, och kaffe och c-vitaminochjärn-brus, vid åtta på morgonen. Eller kanske nio, om jag vill skrota runt lite först. Inte nå´n jäkla croissant och sur apelsinjuice vid lunchdags!

Förresten så har jag varit tidningsbud själv. Så jag har rätt att klaga. Så det så.

1 kommentar:

Anonym sa...

fan va bra vi har det på toppen här då.
tidningsbudet våldskastar in GP kl 05.40 varje dag.