onsdag, oktober 25, 2006

Lysande!


I går kväll när det var sovdags. Det var något som låg där och liksom sken. Inte mobilens outtröttliga blinkande under nattduksbordet. Inte väckarklockans visares trötta sken. Inte mannens grönlysande klockradio. Det var något överst i bokhögen. En stund trodde jag att det var armbandsklockan från mormor som blivit tokig. Men den låg ju inte där. Och inte var det ljus utifrån som reflekterades. Var tvungen och sträcka ut handen och grabba tag i det lysande. Det var en bok! Förlåt, om jag nu avslöjar en stor överraskning. Men jag kan inte hålla inne det. Pocketboken "Och fjättra Lilith i kedjor" lyser i mörkret! Riktigt läskigt! Så brilljant! Tidigare har alltid Lotta Kuhlhorn kommit överst på min bokdesigner-topplista. Jag kommer ständigt på mig själv att köpa/låna böcker som hon gjort omslaget till, utan att veta om det. Hon är suverän. Men det här, det var något i hästväg. Nästan omöjligt att somna!

Boken är skriven av Åsa Schwarz och omslaget är gjort av Ivica Prgomet Officiell hemsida: http://www.lilith666.com/

Inga kommentarer: