torsdag, november 30, 2006

IT-teknikern nummer 1

Enligt inrådan från bland annat Helena har jag nu installerat Feedreader. Så nu kommer inga bloggar som jag vill läsa undan, trots att de inte pingar på Nyligen eller så. I alla fall de som fungerade att lägga in kommer inte undan. Och jag behöver inte besöka en blogg sjuhundrafemtielva gånger utan att den har uppdaterats.
Hittills så tycker jag att det var lite krångligt, men det plingar fint lite då och då. Hoppas det ska vara så.


Uppdaterad:
Jag är kanske inte fullfjädrad it-tekniker trots allt. Då hade jag ju itne suttit här hela dagarna. Därför undrar jag nu så här:
Om man vill ha in en banner, under rubriken på hela bloggen, alltså i mitt fall under "Lisa Blogg"-rutan, var i templaten ska man lägga in den då? Jag tycker att jag har provat alla varianter, men får inte till det. Någon som vet?
P.s nej, jag vill inte byta till beta.

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Du får lära mig det där med feedreader nån gång.

En annan sak som jag vill ha lite support i är debatten på min blogg med Virvla om hon som sjunger att hon är en punkrocker, du vet.

lisa sa...

Det där med feedreader är jätte-lätt. Man bara går till deras sida, ladddar ner programmet, och sedan matar man in de bloggar man vill, fast alla verkar int funka...

Oj, jag hade glömt den debatten, ska genast skynda dit!