måndag, december 11, 2006

Nobelallergi

Jag undar en sak.
Om man är allergisk, som till exempel jag är, eller om man är vegetarian/vegan eller så (som inte jag är), hur blir det då på Nobelfesten? Ska man bara vara så otroligt tacksam och glad för att man fått komma på en så Fin Fest, att man bara ska peta lite tjusigt i maten om man är allergisk mot vad som bjuds. Eller finns det en lite ruta att kryssa i på eventuellt o.s.a kort? Eller ska man ringa någon? Kungen? Svenska Akademin? Eller är det hon superkvinnan som gör bordsplaceringarna, är det hennes uppgift att koordinera rätt specialtallrik till rätt gäst? Och kommer man i så fall, som fiskallergiker, mötas av den gamla vanliga misstanken, att man egentligen bara ljuger för att man inte tycker om fisk, och hellre vill ha falukorv?

4 kommentarer:

Anonym sa...

att kalla den torrasta av torra tillstälningar fest är väl att ta i?

Om du nu skulle vara allergisk mot något så får du nog snällt vända i dörren tror jag.

Eliten gillar nog inte att man inte kan äta den fisförnäma maten och då får man ju avlägsna sig.

ojsan va illa jag tyckte om det hela.
:)

lisa sa...

Haha. Så skulle det nog bli. Är man allergiker kan man ju knappast förvänta sig att få "partajja" med Eliten.

Cliff Hanger sa...

Jag råkade läsa i dagens Metro att glamourprinsessan själv tog det vegetariska alternativet.

http://karolinalassbo.blogspot.com/2006/12/rapport-frn-grdagens-nobelfest.html

lisa sa...

Aha, så bra! Fru Ribbingtipset var annats bra också, nästa gång jag undrar något ska jag fråga henne... Och jag ska spana in Glamourprinsessans rapport.