torsdag, december 14, 2006

Som i sagan

Idag fick jag och KäraKompisK hittelön. Jag trodde inte att sådant existerade längre, att den enda kategorin som möjligtvis fortfarande gällde inom ämnet var "hitta massmördaren tex Saddam i en grop-belöning". Jag trodde att hittelön var något som mest existerar i Pippiböckerna. Det är lite Astrid Lindgren över hittelön. Hittelön och jovaliska poliser liksom. Men vi fick det. Vi hittade en plånka, utanför en frissa, eniroade lite, ringde lite. Och så fick vi hittelön.

(Detta kan betyda att mitt tidigare knarkande i sjäva verket var gratis! Att jag till och med gått plus! Vilket kan betyda att jag har lite, lite rätt att köpa nästa te-kanna jag dyker på. Trots att vi har tre.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man har ALLTID rätt att göra fynd...speciellt när dom nästan är gratis

lisa sa...

Ja, man har väl det. Men jag vet ett antal köksskåp som skulle protestera mot det påståendet :)

Anonym sa...

man kan bygga nya köksskåp....