tisdag, januari 02, 2007

blogg=fult

Ordet blogg är ganska fult. Och så ständigt denna avvägning om man ska skriva med ett eller två g. Två g på svenska, ett på engelska. Bloggen i sig, min blogg är ju onekligen på svenska. Men i början fattade jag inte riktigt det där, så då blev det ett g. Kan ingen hitta på något bättre?

Buskisblogg är inte heller ett snyggt namn. Lite för internt, lite för konstigt. När jag valde var det mest bara för att prova lite. Jag trodde inte att det här skulle bli en så engagerande sak i mitt liv. Att jag skulle bli så fast. Test eller ej, jag har fortfarande inte kommit på ett bättre namn. Det är svårt det där, med alias och namn hit och dit på internet. Jag är inte så bra på att klämma ur mig käcka nicknames eller finurliga användarnamn, eller coola namn på projekt. Jag vill helst bara vara lisa. Med liten bokstav. För att göra en hårfin skillnad mellan mig och den jag kanske inte riktigt är.

2 kommentarer:

A L V A S - P A P P A ! sa...

lisa med litet l är rätt läckert tycker jag.

jag har mer problem med att det anses töntigt med blogg än att det låter fult.

tjoho!

lisa sa...

Töntigt med blogg? Det måste vara täntar som påstår något sådant. Blogg är ju det tuffaste! Ja, förutom namnet då...