tisdag, januari 02, 2007

Vad GÖR ni med radion?

Okej att Annika Lantz ska flytta till P1. Det kunde jag leva med. Om det bara var så att man behövde ratta lite när klockan närmade sig 11.03. Men nej. Hela programmet har försvunnit, och visserligen är jag dålig på att leta, men ingenstans hittar jag information om när och hur Lantz ska börja på P1. Och vad får vi istället? Thomas Ritter. Jag säger bara det. Thomas Ritter. Som var anledningen till att man knappt kunde lyssna på Front, som inte alls fyller upp någon slags annikalantz-format hål i etern. Om nu inte Lantz får/vill/bör vara kvar i P3, ge mig mer Christer. Eller Morgan. Eller Rebecka. Eller Axel. Eller någon annan än Thomas Ritter. Och när ni ändå håller på, återinför Pappakvarten. Och Ove!
Mina radiovanor får ändras nu. P3 stryks mellan 09:30 och 14:00. Trist. P1 funkar bitvis, men har lite för mycket sjörapporter och gudstjänster och program om husdjur. Kanske de ämnen som intresserar mig minst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

när saker förändras till det sämre är det riktigt trist.

nu gillade jag inte Lantz så mycket men det var mest för att hennes idiot till sidekick Crawfoord förstörde allt.

Var ledig idag men hörde bara en pyttedel av Ritter. E han så kass alltså?

lisa sa...

Han är skitkass!

En av Annikas storheter tycker jag var på sättet hon drev med Josefin hela tiden. Riktig underhållnig!