tisdag, januari 09, 2007

Hej Kompis!

Det ringer en tant som ringt fel. Idag igen. Samma tant. Kanske vill hon bara ha en kompis? Och tyckte att jag lät så rysligt trevlig på telefon att hon inte kunde låta bli att ringa idag igen? Min TrevligaTelefonröst är inte så lite trevlig. Verkar vara en rar tant. Och det skulle ju inte vara helt fel för mig heller, att ha någon att prata med på dagarna. Så skulle jag slippa oroa mig för att jag ska ha hes sovröst, om jag inte pratat med någon på hela dagen, ifall det någon gång skulle ringa någon angående en eller annan anställning. Bättre det än att i smyg göra lite röstövningar, för att kunna låta pigg och allert och jobbhungrig om någon skulle ringa. Nästa gången tanten ringer ska jag förklara att vi står inför en vinnvinn-situation.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du kan ju testa dina husmorskills på henne, så har ni ett samtal att börja med :)

lisa sa...

Perfekt! Det är ett samtalsämne som nog skulle kunna vara över flera dagar. Tack för tipset! Nu gäller det bara att hon ringer igen...