torsdag, januari 04, 2007

Hej KP!

Jag har ett litet problem, som jag undrar om ni kan hjälpa mig med. Det är så att jag har tvångstankar om att jag vill radera hela min blogg. Att den bara gör mig irriterad. Att jag inte står ut med vad bloggen gör och leder/inte leder till. Är detta normalt?
Med Vänliga Hälsningar:
Anonym tjej på 27 jordsnurr
Och det är inte tjejen i brevet som skrivit bloggen.
Och den som skrivt brevet menar inte som på mellanstadiet när man sa att man ritade så fult, bara för att få mötas av protester/bekräftelse.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så brukar jag också känna, senast nu när det blev nytt år. Då gjorde jag helt enkelt så att jag byta namn på den "gamla" bloggen med alla gamla tråkiga, dåliga inlägg och satte dit lite siffror efter namnet och så gjorde jag en ny på det gamla namnet. Tada, ny blogg utan gamla inlägg utan att slänga dem.

lisa sa...

Hmmmm... det låter lockande!

Anonym sa...

fråga som du ställer låter ju mer åt det hållet:

vad vill jag med min blogg egentligen?


Svaret finns inom dig :)

Men att ändra en del saker är väl ett bra sätt att laborera sig fram och kanske hittar du det format du vill ha.
Men försvinn inte från sfären för fan, jag vet ju nästan vart du bor och får börja ringa på dörren innan jag kilar till jobbety tidigt som fan om du gör det ;)

lisa sa...

ajaj, inför hot om arla morgonväckning av självaste El_Pedro får jag nog tänka över saken ett varv till.

SixesAndSevens sa...

Precis, det här måste vi gå till botten med! Vad är det du vill att den ska leda till som den inte gör? Och vad är det den leder till som du inte vill? Prova lite nya färger och designgrejer. Piggar alltid upp.

Anonym sa...

Vad sägs om en namntävling?
Mitt förslag är Liblogg.

lisa sa...

Ett ansikstslyft kanske skulle vara en sak. Färganalys kanske? Undras om bloggen är sommar eller möjligtvis höst?

Med tanke på min aversion mot ordet blogg tycker jag inte att Liblogg var ett så värst bra namnförslag.

Anonym sa...

NEJ! Inte radera! Man bränner inte böcker och man raderar inte bloggar, så är det bara.

Får du ångest av denna blogg kan du ju göra som El Pedro: starta en ny blogg (dock utan att radera den gamla). Jag har fortfarande inte förlåtit nightoholic/zipang för att han raderade sin gamla blogg.

På vilket vis mår du dåligt av denna blogg? Vad är problemet?

lisa sa...

Det är just för att man inte GÖR sån´t som gör det så lockande...

Bloggen gör inte precis att jag mår dåligt, jag blir mest irriterad och trött på min egen... putslustighet?
Jag ska fundera vidare. Och kanske kommer jag på var i problemet ligger.