onsdag, januari 17, 2007

Hoppsan

Jag har visst fått ett jobb. Ett näst intill perfekt jobb. På riktigt. Med arbetsgivare som tänker som jag. Som enbart anställer professionella. Som tröttnat på billiga sommarjobbare och vanvård. Som ger mig mer i lön än jag vågade be om. Som verkligen vill ha mig. Annonsen är ute idag, men ajg ahr redan fått jobbet.
Och jag fixade, för första gången i mitt liv, en hel anställningsintervju utan att säga något dumt. Jag avslöjade inte ens att jag är pollenallergiker. Jag sa fina saker om demokratiska rättigheter till en bra utemiljö. Pratade om snygg och trygg. Slapp nämna bra och dåliga sidor. Skojade så de skrattade. Charmade kommunalombudet. Var alldeles lagom macho. Det gjorde inte ens något att jag inte har körkort.

Men ni behöver inte oroa er. Det börjar inte förrän 15:e april. Innan dess, ska jag bara lata mig och hänga här. Idag blir det semla. Kan det bli bättre?

9 kommentarer:

Hanna sa...

WOOOOOOOOOW!

Tillåt mig denna verbala halka. Men: You go girl!

Krattulerar på jobbfångardagen.

KRAM!

Anonym sa...

Grattis som fan.

Återigen grattis.

nu kan du ju slappa i "Lugn och ro" tills det börjar :)

lisa sa...

Japp, nu är det bara att andas ut och slippa känna AF hängandes över axeln, suckandes varje gång jag inte söker jobb....

SixesAndSevens sa...

Grattis och hurra!
Jag vill också ha ett perfekt jobb. Tänk att få slippa AF och a-kassa och all skit... *drömmer mig bort*

Men jag blir ju lite orolig för vad som ska hända med din fotografkarriär nu.. :)

Grattis igen!

mikebike sa...

Hallå där!

fan vad roligt. grattis från bergets fot. snacka om soft ledighet du har framför dig nu då.

berätta please. vad var det för jobb då? maila.

lisa sa...

fotografkarriären kommer:
1. att gå strålande då ajg kommer ha råd med ny kamera
2. förbli vilande som alltid.

Helena sa...

Grattis jättemassor! Vad är det för någonting? Berätta gärna mer!

Jag ska också äta semla idag, tror jag. Det ryktas om att jag blir bjuden på det hos vänner ikväll.

lisa sa...

Vet och vet... inte ens jag själv visste hur bra det var innan jag kom på intervjun imorse...

Unknown sa...

Det var superkul att höra!

JÄTTEGRATTIS