onsdag, januari 10, 2007

Hoppsansa

Jag beställde inte bara pass under dagens utflykt ner på stan. Jag råkade köpa världens finaste GoreTex-skaljacka också (fast mörkblå, inte röd som på bilden). Så snygg! Så regntät! Så... inte billig. Jag har aldrig impulsshoppat för en sådan peng förut. Trots att det var mindre än halva priset befinner sig den snåla sidan av mig i chock. Meningen var att jag skulle köpa ett par stövlar eller i alla fall skor som inte länker men ändå inte är gjorda för minus 15. Men dom var slut. Och något måste man ju köpa.
Detta försätter mig i ett litet dilemma. På ett sätt får det gärna regna resten av vintern med, nu när jag har min extremt snygga regntäta jacka. Å andra sidan, det skulle betyda att ajg fick gå med blöta fötter resten av vintern. Svårt val. Jag tror ändå jag väljer de blöta fötterna, för att kunna stila med jackan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra med bra jackor! Grattis!

Min jacka är det regntätaste jag haft på mig på länge. Det är UNDERBART! Bara en sån sak som att åka och skriva tenta, hänga av sig jackan och sen när man är färdigtentad kunna ta på sig en TORR jacka, som INTE har ägnat tentatiden åt att suga in allt vatten i fodret närmast kroppen.

Guld!

Anonym sa...

impulslöp är oftast bäst

lisa sa...

Det är lite som en frälsning, det här med riktigt bra jackor! Och så länge de inte är storblommiga, sneda eller något annat rea-aktigt så går de ju lika bra att köpa på impuls.

Unknown sa...

Grattis!

Visst är det härligt med en plastjacka i teflon (det är faktisk det!).

Välkommen in i gänget!

lisa sa...

Det är alldeles underbart! Nu är jag redo för hur många regn och rusk-promenader som helst.