onsdag, januari 10, 2007

Nakenbild

(ha! det trodde ni va?!?)

När man tar passfoto nuförtiden får man inte ha på sig sina glasögon. Jag har inte visat mig utan glasögon i offentligheten på femton år snart, om man bortser från en kort sejour med linser i kanske artonårsåldern. Det är ju glasögonen som är grejjen med mig. Jag behöver dem att gömma mig bakom. Spelar ingen roll om jag har alldrig så tjusigt plockade ögonbryn, det är glasögonen som är det snyggaste. Men USA kräver att få se mina pupiller (Vaddå, tror de att jag har knarkat eller?). Jag kände mig väldigt naken och dum utan glajjor. Det blev så... bart. Avklätt. Personligt. Passfotot blev som vanligt fult, men ändå lite värre än vanligt. Mina älskade glasögon. Jag ska aldrig mer ta av mig dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Får vi se?

För övrigt ackompanjerade jag sambon när han skaffade pass härom veckan. Är grymt impad av hur smidigt det fungerar - inte alls som jag minns det från när jag skaffade mitt i forntiden på Nyköpings poliskontor. Då var det massa väntan och blanketter och gojs, foto var man tvungen att ha med själv. Det var inte bättre förr.

lisa sa...

Nix, det blir ingen visning! Fick inte ens en pappersbild med mig.
Jag trodde åtminstone att det skulle vara lång kö, svettigt och krångligt, men det var hur smidigt som helst. Frånsett glasögonbristen är jag för det nya systemet.

Anonym sa...

För övrigt lär du bli grymt googlad efter den där rubriken... :)