torsdag, januari 25, 2007

Kallt

Det drar så kallt här vid datorn. Bara drösar ner kalluft rätt på musarmen, som kommer bli en musarm som i krämpan musarm om detta inte åtgärdas. Ska jag ta det som ett tecken på att jag borde resa mig från datorn lite oftare och göra andra saker, eller ska jag möblera om? Som en överraskning? Till saken hör att det här rummet, vårt vardagsrum, är näst intill oomöbleringsbart till och med för en så´n ommöbleringsexpert som mig. Hmmm...


Lite senare
Jo. Det var klart jag var tvungen att testa. På minussidan är att det eventuellt ser lite konstigt ut, och att mitt hatobjekt nummer ett, sladdarna visar sin fula lekamen lite mer. På plussidan är att jag ser ut genom fönstret till Masthuggskyrkan, att jag inte sitter mitt i kallraset och att det alltid är bra med ommöbleringar. Det här kräver nog en macka.

2 kommentarer:

Helena sa...

Låter som att plussidan väger över.

Vårt värsta kallras är tyvärr i badrummet. Precis bredvid toaletten. Det drar iskallt om rumpan när man sitter där... Jag har precis försökt tejpa över de värsta draghålen med svart eltejp (jättesnyggt...), men det är fortfarande ganska kyligt. Det är ett lite för stort projekt att flytta toastolen, tyvärr...

Kanske får börja använda blöja.

Hanna sa...

kallras. ett ord som både illustrerar väl - och får en att fundera kring poesi.