söndag, januari 07, 2007

Killkanalen

Z-tv försvann. Och trots höjdarprogram, visserligen kan jag inte komma på något exempel nu, men de fanns, och botteprogram såsom Josefin Crafords dagboks-program, så försvann kanalen rätt spårlöst. Inte så värst saknad. Jag har aldrig varit intresserad av att titta på musikvideos, och det var ju mest det som erbjöds. Jag trodde inte att jag brydde mig om z-tvs tysta sorti. Tills jag nu bittert fått erfara vad vi fått istället. Tv 6. Vilken tablå! Utan att vara allt för fördomsfull här, måste jag utse denna kanal till killkanalen. Det kan inte bli mer grabbigt än denna kanals tablå. Det är fearfactory hit och superrcops dit. Robotar. Motorcyklar. Hårdrocksband. Världens starkaste man. Enbart actionfilmer. Och ja, jag vet. Det finns massa tjejer som gillar sån´t och det finns massa killar som inte gillar sån´t. Men kan det bli mer tråkigt? Får en kanal verkligen vara inriktad på en så här smal målgrupp, blir det inte lite väl enkelspårigt?
Jag tittar hellre på Öppna Kanalen. Det är nästan så jag hellre kollar på ComHems egna kanal med enbart ComHem-reklam. För killkanalen måste vara världens tråkigaste kanal. Och så undrar jag, i rättvisans namn, vilken kanal som är tjejkanalen? TV-shop?

Får jag fresta med dagens tablå?
7/1 2007
08:30
Wright Across America
Brittisk dokumentärserie från 2005
09:25
Bilar med personlighet
Amerikansk dokumentärserie från 2005
09:50
Bygg och båge
Amerikansk dokumentärserie från 2005
10:45
I dare you: Ultimate Challenge
Amerikansk stunt och underhållningsserie från 2000
11:40
Lyckochansen
Spelprogram
12:25
Lucky
Amerikansk dramakomedi från 2003
12:50
Lyckochansen
Spelprogram
13:35
The Mountain
Amerikansk dramaserie från 2004
14:35
Rockstar 2: Supernova - Reality
Amerikansk relaityserie från 2006
15:05
Robot wars
Brittisk serie från 2001
16:05
F/X: The Series
Kanadensisk action från 1996
17:05
Världens starkaste man
Tävlingsprogram från 2004
18:00
Rockstar 2: Supernova
Amerikansk realityserie från 2006
19:00
Rockstar 2: Supernova
Amerikansk realityserie från 2006
20:00
Treasure Island Extreme
Nya Zeeländsk realityserie från 1997
21:00
The Unit
Amerikansk actiondramaserie från 2006
22:00
Rescue Me
American drama series from 2005
23:00
The Shield
Amerikansk kriminalserie från 2005
00:00
Office monkey
Brittisk dolda kameranserie från 2005
00:30
Office monkey
Brittisk dolda kameranserie från 2005
01:00
Rallarsving
Svenskt kampsports- och reseprogram från 2005
02:00
Treasure Island Extreme
Nya Zeeländsk realityserie från 1997
03:00
Saturday Night Live
Amerikanst sketchprogram från 2001
03:50
Robot wars
Brittisk serie från 2001
04:40
Världens starkaste man
Tävlingsprogram från 2004

11 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Jag har hört rykten om att ztv finns kvar... har även sett den i nån tablå nånstans...

lisa sa...

Hmmm... det kanske har blivit den nya tjejkanalen?

stationsvakt@gmail.com sa...

6:an kör Star Trek. Det räcker för mig!

Anonym sa...

Men Simpsons och Rocky & Drago är kul program som inte är "killiga".

lisa sa...

Killar killar...

Anonym sa...

heheh ZTV är bara en renodlad musikanal nuförtiden.

6:an är ju grymt bra.

Kolla bara in alla John Woofilmer som går i Januari.

Att skapa konceptet killkanal fast utan porr då har dom lyckats med.

Öppna kanalen då? ;)

lisa sa...

Öppna Kanalen är suverän då det gäller sekt-tv och annat spännande!

Anonym sa...

Vadå "killar killar"? Det finns massvis av folk av båda könen i Simpsons och "Rocky & Drago" har en kille och en tjej som programledare.

lisa sa...

Ja, det var inte så jag menade.
Har aldrig sett Rocky & Drago. Simpsons är alltid en hit till maten, om man ska äta framför tv:n, och ibland annars också.

Anonym sa...

Du kommer uppenbarligen inte ihåg 5ans mansprogram Rocky. Ojoj, det var lite pinsamt att ingå i den målgruppen.

Men Livslust och datingprogram och liknande är det väl bara att samla ihop så har man fått en tjejkanal eller nåt. Bonde söker fru är ju det mest patetiska som sänts.

Det får gärna försvinna från min horisont(det var en kool kanal, Horizont). Och jag hoppas jag inte ingår i den målgruppen.

Men jag trodde du mest glodde på trädgårdstips och sådant

lisa sa...

Livslust? Blir det inte en tantkanal då?
Rocky har jag glömt. Men fanns det inte ett program som hettte Y-Front med? Eller har jag drömt det?

Jag ser inte så mycket trädårdsprogram heller. Blir så arg.