onsdag, januari 24, 2007

Ordens rätta bemärkelse

Igår när jag skulle duka fram till frukost fick jag en urbota fånig aha-upplevelse, eller egentligen en ihågkomst. Jag hade en liten lista i huvudet på vad jag skulle plocka fram ur lådan.

Stor sked till yoghurten.
Och så tesked till teét.

Just det ja! Te-sked.Det var så länge sedan jag såg tesked som ett sammansatt ord att jag blev lite glad för påminnelsen. Och när jag skriver det här, blir jag lite orolig för hur ni kommer att se på mig från och med nu. För det låter ju verkligen konstigt.

4 kommentarer:

Helena sa...

Det är roligt med ord! Ditt inlägg fick mig Disney-nostalgisk: i Törnrosa när féerna ska baka utan magi stirrar de storögt på receptet och läser: "En tsk? Vad är en tsk?" Det tyckte jag var roligt när jag var liten.

lisa sa...

Hmm. Som Krm. Vaddå kram? En kram bakpulver?

Helena sa...

Jaaa! En kram! Kramar är bäst! :)

Anonym sa...

mat-sked :)

ingen fara, extra kul med tankar som är jordnära bara