fredag, januari 26, 2007

Provat

Jag har provat mig igenom en miljon jeans idag. Först väldigt nöjd med valet av skor, gummistövlar. Skönt att slipp snöra, liksom. Det var innan jag insåg hur otroligt varmt det blir. Hettan ett par stävlar kan skapa i inomhusluft är något jag inte upplevt sedan dagis. Och den är inte all leka med. Jag har slemmat fotsvett på en miljon jeans. Tänk på det.

Jag var på många ställen. Provade en mängd storlekar. Först de jag trodde skulle passa, sedan de större. Med det enda gemensamt att alla var för små. Jag tycker inte jag köper byxor så värst sällan, men mellan varje gång måste jag revidera min kroppsuppfattning. Hade min rumpa ökat i storlek lika mycket som jeansen hade jag inte fått plats på en vanlig stol nu. Hur kan en kroppsdel som inte verkar ha förändrats så där värst mycket plötsligt vara tio storlekar större än vad den var sist?

Till slut fick det bli det hundrationde paret. Jag gick tillbaka till en av de första affärerna. De får mig att se ut som, eller i alla fall känna mig som, ett dagisbarn med termobyxor, men på något sätt är det ganska snyggt.

3 kommentarer:

:sericea: sa...

ja det är ju helt sjukt vad man har problem med jeans! jag lär ju ha den största röven i mannaminne för inga jeans nånstans passar, jag har ju aldrig samma storlek i två olika affärer. jag använder sönder dom enda stackarna som passar, så när det är dags att köpa nya köper jag likadana fast i olika färg. hur muppigt är inte det?

lisa sa...

Men det är nog ett smart drag att köpa likadana, om man hittat en sort som passar. Det hade jag också gjort, om jag hittat det Perfekta Paret.

:sericea: sa...

jo men med tanke på vad jeans kostar (i dagens samhälle! :o) ) så lär det ju kosta mer än det smakar. fast man kanske ångrar sig den dagen man använt sönder dom och det är dags för en ny jeansprovar tur igen. haha!