måndag, februari 26, 2007

Lite naket

På den väldigt långa, väldigt fina, lagom varma strand som bitvis mest såg ut som en autobahn för gående turistflockar, fanns en bit avdelad för nudister. Jag och Rekan bara gick förbi, jag lovar. Och jag är lite pryd av mig, så jag försökte diskret titta på havet istället. Mellan de som badade näck. En sak hann jag dock notera, så där i ögonvrån. De hade små... tält. Eller bassängformade tält. Som de låg i. En liten tältduksmur med botten emellan. Detta väckte två frågor.

1. Har nudister verkligen ännu större problem med företeelsen sand överallt?

2. Eller hade de ångrat sig lite. Kännt att nä, jag är gärna näck men i så fall vill jag vara det här i mitt tält så ingen ser?

Jo. Nu vet ju jag att nudister inte är det bara för att de vill visa upp hela sig för andra, utan kanske mer för att det är gött att vara naken och slippa krånglet med att byta om och blöta badkläder. Men ändå. Jag tycker det var lite roligt.

1 kommentar:

SixesAndSevens sa...

Åh, bara ordet strand!! Hur varmt var det? Fick du användning för alla shorts? :)
Jag har alltid fått höra att det inte är så varmt där så här års... Men det kanske var lögn.