måndag, februari 26, 2007

Bagageväska

Jag ska aldrig mer åka någon som helst stans utan ryggsäck. Jag ska aldrig mer ha en släpväska. Det är det mest opraktisika man kan tänka sig, och jag är väldigt nöjd med att jag är stor och stark nog att bära mina saker på ryggen. (Notera att jag måste vara ganska stark, med tanke på alla shorts jag envisas med att ta med mig). Med en släpväska kan man inte svänga. Inte tränga. Inte gå genväg. Inte komma fram. Det slutar alltid med att man blir förbannad och bär väskan, trots att den är så lång att det inte alls låter sig göras egentligen. Och om det råkar ha kommit lite snö, beter den sig som en spårvagn och kör inte alls, alternativt som en dysfunktionell plog.

Leve ryggsäcken, leve kommunismen.

(Tack för lånet av väskan Mamma, men jag vill inte låna den någon mer gång).

2 kommentarer:

Helena sa...

Ryggsäck rules. Det var väl det jag visste. :)

lisa sa...

Ja, du har så rätt så rätt.