torsdag, mars 22, 2007

Att göra någon glad

Jag har idag avslöjat den stora hemligheten. Det finns bara ett sätt att göra Arbetsförmedlingen glad och nöjd. Ett sätt att bli trevligt bemött, att slippa bli ifrågasatt om jobbsökarfrekvens, utbildningar och flyttplaner. Man ringer och berättar att man fått ett jobb. Ett jobb som man fixat alldeles själv. Utan deras inblandning. Förmedlaren jag hade äran att prata med imorse blev så nöjd, att jag misstänker att de blir bjudna på tårta när deras små "kunder" äntligen skärper sig, skaffar ett jobb och inte kommer att vara till bestvär på flera månader. Förhoppningsvis aldrig.

Det får nog bli en bit tårta till mig med. För att fira att jag kommer att slippa oroa mig för AF på hela fem och en halv månad. Och att jag kommer kunna fortsätta på a-kassan direkt där efter. Men det vågar jag inte riktigt tro på förrän jag ser det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoho, äntligen! du skulle sagt att du klippt dig oxå ;)
skönt o slippa dom galningarna ett tag då i alla fall.

härligt att alltid signera med brorsnor. de e en bedrift jag itne hade väntat mig i livet ;)
kraM!

SixesAndSevens sa...

Åh. Det ärmin högsta dröm just nu. Att kunna skaka arbetsförmedlingsapan av ryggen.