onsdag, mars 21, 2007

Vän av ordning skriver till Risenta.

Hej!
Häromdagen skulle jag som vanligt avnjuta min frukost, bestående av musli, yoghurt och, som pricken över i; Era torkade fikon över. Jag brukar hacka fikonen lite lätt, tycker det blir godare då. Och det är jag rätt så glad över, då jag denna morgon gjorde ett rätt så obehagligt fynd. Döm om min förvånig när jag hittade en förpuppad insekt i ett av Era torkade fikon. Det såg ut som en liten larv med hårt skal, omgärdad av vita, spunna trådar. Att jag redan redan hunnit mumsa i mig en mängd fikon ur samma påse gjorde inte precis upplevelsen trevligare. Speciellt inte som jag till vardags undviker att äta djur, då jag sedan många år tillbaka är vegetarian.
Jag har fotobevis. Påsen var inköpt på Hemköp, förmodligen butiken på Stigbergstorget i Göteborg, och har ett bäst före datum som är 31/12/07, följt av siffrorna 84 eller möjligtvis B8. Några insekter står det dock ingenting om i innehållsförteckningen.
Nu undrar jag om jag ska våga mig på att äta era produkter i fortsättningen? Ska det vara så här?
Med hopp om bättring, Vänliga Hälsningar:
Lisa X

5 kommentarer:

Saring sa...

ÅH SÅ BRA! Slagkraftigt och säkert och med en fullkomligt oemotståndlig ton! HEJJA HEJJA!!!

Anonym sa...

Gillar att du får med att det saknas insekter i innehållsförteckningen.

smart, roligt och träffsäkert.

Bra som fan att du hörde av dig till dom men jag saknar ju GT.-artikeln om denna katastrof ;)

lisa sa...

Tackar, tackar! GT-srtikeln känns lockande, men jag tror jag fegar ur där.

Jag fullkomligt älskar att skriva sådana här brev. Det är nästan så jag hoppas stöta på konstigheter i mat och defekta produkter. Nästan.

Anonym sa...

hehe, de märks att du e släkt med vår arma moder ;)

bra!

Helena sa...

Hah! Underbart! :)