torsdag, mars 15, 2007

Konstiga saker

Nu har jag gått och väntat i en hel vecka på att någon ska utmana även mig att avslöja sex konstiga saker om mig själv. Men det är det ingen som gjort. Allt ska man behöva göra själv.

1. Jag tycker verkligen inte om djur. Inte ett dugg.

2. Jag har opererat mig i munnen, två gånger. Men jag har fortfarande inte hårdrockstunga, vilket känns som en förlust.

3. Jag har ett hjärtformat födelsemärke, som om de suttit någon annan stans än på knät nog hade fått mig att skämmas lite, för det ser ut som världens töntigaste tatuering.

4. Jag stjäl helst min mans träningsbyxor, och ignorerar att de fåt mig se ut som ett hiphopfån.

5. Jag har gått på samma universitetskurs som RobinssonJesus, men jag vågade inte tilltala honom en endaste gång på hela kursen, bara för att jag blev så nervös när jag tänkte att han varit på tv.

6. Jag blir orimligt skitarg på folk som inte beter sig ordentligt i trafiken. Cyklar jag kör jag gärna på folk som går på cykelbanan och tycker de får skylla sig själva.

Så där!

11 kommentarer:

Anonym sa...

utmana sig själv är det nya svarta :)

lisa sa...

Eller hur! Du kanske skulle hänga på?!?

SixesAndSevens sa...

Äh! Cyklister tror att de äger hela världen! Jag kollar mig alltid noga för på cykelbanorna... För de är inte att lita på, dårarna. :)

lisa sa...

För att inte tala om gpngtrafikanter, det är ju de som tror att de äger världen :)

Anonym sa...

mmm får se. tror jag inte vill utmana mig själv.

skriver konstiga saker rätt ofta tycker jag så det räcker :D


bilister är riktigt svin också - bara så ni vet

Unknown sa...

Kör över dem bara! Alla!


ps. vad fint av dig att jag är näst högst upp på länklistan ds.

lisa sa...

el_P: ja, det var lite lurigt att komma på så många konstiga saker som man inte redan skrivit...

grey: Till vissa säger jag att länklistan är rangordnad, till vissa inte :)

Anonym sa...

1 Jag heter May-Louise, med y!
2 Jag har ett kastmärke i pannan.
3 När det är för spännande(som tex. Alvtegens Svek) så hoppar jag över text.
4 Jag har läst Begenströms receptbok om bakverk som kvällslitteratur flera gånger nu.
5 Jag skryter över mina barn och säger högt och ljudligt att jag är stolt över dom, till alla som vill höra på.
6 Ibland smygäter jag jordnötssmör på skorpor.

lisa sa...

Bra lista Mamma! Äntligen lyckades du få med kommentaren, bra jobbat.

Men, blir det inte ännu mer spännande om du hoppar över :)

Hanna sa...

vafalls!! jag är ju nästan längst neeer på listan. hur ska du krångla dig ur det här?

lisa sa...

Till vissa säger jag att det är rangordnat, till andra inte :)