fredag, mars 16, 2007

Puddingfrossa

Blodpudding är det bästa som finns. Den ultimata maten. Blodpudding är mat som till och med funkar i bamba eller annat valfritt storkök. Blodpudding är dessutom billigt, frysbart och hållbart. Och snabbast i stan.

Har man tur bjuds man på blodpudding hemma hos min ömma moder med karl. Då får man bacon och vitkålslingonsallad till. Hos mig får man enbart lingon.

Jag har ju en del att ta igen. Under mina sisådär åtta år som vegetarian, som lyckligtvis tog slut för två år sedan, var blodpudding det enda jag saknade.

Idag kom jag på mig själv med att steka på lite blodpudding som ett litet snacks. Antingen har jag järnbrist, vilket jag faktiskt inte tror att jag har, eller så har jag blivit beroende. Senast jag åt blodpudding förutom idag, var nämligen i tisdags.

7 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Bläääää! Kan inte äta det. Bara namnet... Blod och pudding. I ett. Huu.. *ryser*

lisa sa...

du vet inte vad du går misste om!

Per sa...

Det är så gott. Hoppas du har fått smak på isterband och kalvsylta också. Stekt falukorv funkar också bra till blodpudding.

lisa sa...

Åh, falukorv till låter jätte-gott, det får det bli nästa gång!

Isterband? Vet inte.
Kalvsylta har jag försökt som liten, min mormor skulle truga i mig, men nja.

Per sa...

Alltså nästan allt som det går att ha inlagda rödbetor till är ju gott. Även pölsa

lisa sa...

Om man slipper de inlagda rödbetorna... Rödbetor ska vara kokta med smör till, inget annat bjäfs!

SixesAndSevens sa...

Har provat. Var farligt nära att spy.