onsdag, april 11, 2007

700

Sjuhundrade posten firas med en antagen utmaning! Från Sericea!

Tio första
Första bästa kompis: K
Första bil: bilar är borgeligt.
Första kärlek: En som heter likadant som min man. Praktiskt.
Första husdjur: Nä fy. (eller jo, akvariefiskar, kanske världens tråkigaste)
Första semester: Fjällvandring blogg fyra månader gammal
Första jobb: Städerska på dagis
Första köpta skiva: Roxette (minns inte vilken av dem)
Första riktiga kärlek: vadå riktiga? alla har varit riktiga!
Första piercing: i öronen, utan håltagningsmaskin.
Första konsert: Första jag kommer ihåg är Trance Dance på Liseberg. Jag var nog sju.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: wiskey
Senaste bilfärd: jag åker väldigt sällan bil. Det var nog hem från IKEA med mamma,
Senaste filmen du såg: Parfymen. Den var skitdålig. Läs boken istället!
Senaste ringda telefonsamtal: Oj. Kommer inte ihåg. Konstigt.
Senaste bubbelbadet: Bubbelbad? Lyx. Här duschas det.
Senaste spelade cd: Fläskkvartettens senaste. Bra.
Senaste kyss: när Rekan kom hem från jobbet för ett tag sedan.
Senaste gången du grät: För några dagar sedan. Jag tänker inte avslöja framför vilken tv-serie det var.
Senaste måltiden: yoghurt med musli och russin, knäckemackor

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: nä
Blivit kär vid första ögonkastet: ja men det varade nog inte så länge.
Fastnat med blicken i någons urringning?: japp. En gång på gymnasiet var det en tjej som nästan tappade sina bröst i salladsbordet. Mycket fascinerande!
Fått ditt hjärta krossat: ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: nä.
Haft ett one night stand: nä.
Busringt till någon: ja.

Sex saker du gjort idag:
1. fått nackspärr
2. krattat
3. bokat och sedan avbokat en yogatid under en timme
4. cyklat
5. fått sol i ansiktet (det känns)
6. gått på promenad

Fem favoritsaker utan rangordning:
1. min cykel
2. cykeldatorn
3. vår balkongutsikt (det är visst en sak)
4. min datorstol
5. vår lägenhet

Fyra personer du kan berätta allt för:
Jag protionerar nog ut. Men det finns flera jag skulle kunna berätta det mesta för, om jag ville.

Tre val:
Blått eller rött? rött
Sommar eller vinter? sommar
Choklad eller chips? Choklad och ostbågar och lakris

Två saker att göra innan du dör:
1. Förhoppningsvis få barn
2. Bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor

En sak du ångrar:
Alla studielån till extremt liten nytta.

Och jag utmanar den som känner sig manad. Varsågoda!

Förrresten, den finns ingen sjua i den här utmaningen. Den verkar ha tappats bort på vägen. Lotten har hittat på en ny. Men nu har jag redan skrivit klart allt annat, och ska gå och vila lilla nacken. Sjuan kanske kommer imorgon.

6 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jag tycker att sjuan ska få ett alldeles eget inlägg imorrn!

Anonym sa...

fan va hett att sett Trance Dance live

You´re gonna get it gick varm i mellanstadiet kan jag säga

lisa sa...

Sjuan kommer nog, den är smaskig!

Trance dance var fett, jag lovar!

Lotten Bergman sa...

Nu ... när jag väntar på sjuan ... funderar jag mest på hur man "protionerar". Jag tror att det görs i lagoma proportioner.

Lotten Bergman sa...

Oj och hupp, nu hittade jag sjuan!

Note to self: håll ögonen öppna, Lotten!

lisa sa...

Protionerar... man skulle kunna tro att det har med protein att göra, men som vanligt handlar det bara om min kreativa stavning. Ingen får stava fel utom jag, jag är undantaget som bekräftar regeln att man ska vara noga med bokstäverna.