tisdag, april 10, 2007

kvart över läggdags

Så är första dagen över. Och jotack, det gick ganska bra. Tungt som satan, men det är rätt så tillfälligt. Vilket är tur, för just nu har jag ont i precis hela kroppen. Surt, trots all ihärdig träning. Det hade nog varit ännu värre utan, i och för sig. Kaotiskt som vanligt, var det, men det var jag beredd på. En hel del kära återseenden.

Fram emot strax efter lunch drabbades jag dock akut av åkomman för mycket frisk luft, som alltid drabbar den som plötsligt börjar jobba utomhus. Då var det väldigt lockande att krypa in under ett av borden i växthusen och sova en skvätt, på en bädd av avklippta santolinor. Jag lyckades dock hålla mig relativt vaken fram tills jag kom hem. Då somnade jag och sov en och en halv timme. Och nu sitter jag och längtar tills man får gå och lägga sig igen. När får man egentligen gå och lägga sig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Efter klockan nio är det tillåtet att gå och lägga sig när man är vuxen.

SixesAndSevens sa...

Grattis! Första dagen överlevd! :)

johanna sa...

när man är vuxen kan man ju iofs gå o lägga sig precis när man vill, det är det som är tjusningen med att vara vuxen.
jag brukar lägga mig 10 eftersom jag går upp kl.6, men i nödfall har det hänt att jag somnat halv 9 och 8.. fast då var jag jättetrött!

Helena sa...

Visst är det märkligt att man blir så trött av att jobba, särskilt i början på ett nytt jobb?

Instämmer i sixesandsevens grattis!