lördag, april 28, 2007

Funnen för klen

Jag skulle göra en insats för mänskligheten. Skaffa mig minst 1000 vuxenpoäng. Vara riktigt god och bra och förnuftig.

Men jag var för klen. Fyra kilo för lite, några centimeter för kort. Jag får inte bli blodgivare. Vilket antiklimax. Och lite skönt, med tanke på att jag innerst inne är väldigt blodrädd.

Fler saker jag inte får bli, men inte heller vill bli:

Kravallpolis (längdkrav 165 cm)
Volvo PV bilbyggare (längkrav 165)

Däremot passar jag bra som trädgårdsarbetare, för jag har inte så långt ner till ogräset.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dom är stygga mot vår släkt! Jag fick inte helerlämna blod, anledning: penicilin-allergi!
mamman

lisa sa...

Elakt! Men jag är ju också penicillinallergisk, så då fanns det fler anledningar...

SixesAndSevens sa...

Du missar inget på volvo... Men när jag jobbade där fanns en tjej som bara var 1,58...

lisa sa...

158? Oj, då kanske jag inte har den ursäkten längre?

Cliff Hanger sa...

Men du får kanske åka lite karuseller på Liseberg? Kanske i alla fall de som endast kräver 120 cm längd? ;-)

lisa sa...

Ja, jag får åka de flesta, där får jag hitta på något annat argument för att slippa :)