torsdag, maj 10, 2007

Ett erbjudande

Och så mitt i alltihopa. Med jobb. Med uppdrag. Med engagemang. Ett erbjudande som jag inte vet om jag kan motstå.

En kolonilott, inkl stuga och redskapsskjul. En pendelstation från Göteborg.

Och priset?

6000.

Det är ju löjligt billigt. (För er som inte vet, så går en normal lott i de mest attraktiva områdena på 300 000). Visserligen är "byggnaderna" i väldigt risigt skick, och marken är inte gjord någonting med på flera år. Men ändå...

Shit. Jag hade ju bestämt mig för att jag inte ens hade tid för en odlingslott på gångavstånd.

7 kommentarer:

Helena sa...

Ojdå. :) Väntar med spänning på beslutet...

Hanna sa...

wuhu! det är väl taget?

Anonym sa...

Som att vinna högsta vinsten1 Grattiskramar!!!!!!!!!

lisa sa...

Men jag har ju inte tiiiiiid! Och ingen bil. Och inga pengar. Och ingen tid.

Behöver verkligen råd här.

I och med att den stått orörd i flear år har jag ju i så fall ingen press på att allt ska bli tiptop med en gång. Men känner jag mig själv rätt kommer jag att ge mig den pressen. Kommer försöka vara där jämt. Och redan nu är den en massa saker i livet som inte hinns/orkas med.
Och så å andra sidan. Det är ju lätt att se den där lilla stugan i de flesta av ens drömmar. Att cykla ut med en unge på pakethållaren och pittoreska pelargoner i cykelkorgen.

Saring sa...

Alltså. Du VET ju det egentligen. Detta är för bra för att missa. HELT på tok för bra. Köp lotten och avvakta engagemang tills du praktiskt klarar av det. Den är ju din då och om omgivningen är lite risig så inte gör det väl något el någon om även din får stå på vänt ett tag? Slå till vettja!
Trevlig helg

Unknown sa...

ta den! ja erbjuder min sambo om något skall byggas, hål skall grävas eller något tungt skall bäras. han gillar sånt.

Unknown sa...

Det är en bra plats att läsa böcker också...