tisdag, maj 08, 2007

Piratplantering

Hade jag haft lite mer tid, eller framförallt ork, hade jag pysslat mycket mer med Guerrilla Gardening. Det är ju hur bra som helst.

Framförallt skulle jag vilja ge mig på rabatten som är på sidan av biblioteket vid Chapmans Torg. Det är den fulaste rabatten jag någonsinn sett. Den har sett helt miserabel ut i flera år. Verkar vara ett no-mans-land. Eller no-responsability-rabatt. En rabatt som blivit över efter alla upphandlingar och entreprenadavtal. Heöt bortglömd, näst intill. FÖrutom att någon satt upp en lapp, som talar om att det är Göteborgs Stad som "sköter" rabatten. Som en pik, ganska komiskt faktiskt. Det som kanske retar mig mest, eller snarare får mina fingrar att klia som värst, är att det inte skulle behövas så mycket jobb för att få den snygg.

Egentligen är det inte en massa planterande som lockar mig. Det är ogräsrensningen. Röjjet. Den lilla insatsen som gör det snyggt. Den som ingen entreprenad i världen verkar kunna fixa.

4 kommentarer:

Helena sa...

Jättemysig idé ju! Go for it!

Anonym sa...

äh, sätt bara dit en hund så verkar ju alla bli lyriska och du kommer att hamna i tidningen dessutom :)

mikebike sa...

go for it lisa. gör det nu.

johanna sa...

jag vet hur du känner.
fota före och efter!