söndag, juli 01, 2007

Jobbet för mig

Hade det inte innefattat Helvettesön. Och om jag hade haft en lite mer ordentlig akademisk karriär. Så hade det här varit jobbet för mig.
Parkintendent vid Park- och naturförvaltningen; Göteborgs Stad; Göteborg; 070629
1 plats.


Parkenheten, Hisingen-Öster

Arbetsuppgifter
Skötselplanering, entreprenadledning och revidering av skötselnivåer samt besiktning och uppföljning av utförd skötsel. Ett ekonomiskt ansvar med egen budget ingår i arbetsuppgifterna. Arbetet innebär mycket kontakter med allmänhet, entreprenörer samt andra förvaltningar och bolag och Du kommer att representera förvaltningen i olika projekt- och samrådsgrupper. Inom enheten kommer Du att samarbeta med tre andra parkförvaltare samt två landskapsarkitekter.


Kvalifikationer
Vi söker Dig som har en kvalificerad utbildning inom trädgård, park eller landskap. Praktisk erfarenhet av förvaltning. entreprenadledning och skötsel av parkmiljöer är meriterande. Vi tror att Du har förmåga att arbeta flexibelt och med hög självständighet och att Du som person är utåtriktad och har lätt för att samarbeta. Arbetet kräver att Du har en god planerings- och organisationsförmåga samt god datorvana. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.


Men datorvana, det har jag i alla fall!

3 kommentarer:

johanna sa...

jamen jag tittade ju oxå på det! fast jag körde på det där med mycket kontakter. det gillar vi inte.

Helena sa...

Sök ändå! Det kan funka...

lisa sa...

visserligen är jag bra på att ehh... framhäva min kompetens i ansökningar, men jag tror inte jag skulle klara det här jobbet. Mycket kan man lära sig inför ett nytt jobb, men där är gränsen passerad. Däremot tänker jag fortsätta drömma om det ett tag till.