söndag, augusti 12, 2007

Semesteralkoholismen håller i sig


Helgen fortsatte ju i festivalens täcken/töcken. Jag var en sväng på en av alternativfestivalerna, som jag dissat så stenhårt innan, och minsann skrävlat om att det var värt 700 spänn att slippa lyssna på progg. Det står jag fast vid, så jag höll mig till ett bluegrassband. Det var omöjligt att komma ihåg vad det hette. (jag får svårare och svårare att komma ihåg band- film och boknamn. Och den förmågan var inte precis bra innan heller. skyller på den biologiska klockan).
Öl intogs på StGeorges, senare på Majornas krog. MK kunde för kvällen stoltsera med inte mindre än två trubaduer, kvinnliga. De körde alla hits, alla. De klarade sig fint så länge de höll sig inom sitt eget tonregister, något de dock inte lyckades med så bra. Min kära mor var nära att bli uppraggad av en trolig sverigedemokrat. Eller så ville han bara ha upprättelse för att han vart på väg att bli utkastad. Så kan det gå. Majornas krog, spännande nästan jämt.

Idag har jag bara druckit öl till middagen. Känns lite tomt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bryter min semestertrend idag med ett löppass.

Majornas Krog - där allt kan hända och händer

lisa sa...

eller hur!?! ett spännande hak!

jag ska snart bryta semesterslapptrenden också. är sugen på att komma igång, men energin finns inte riktigt. men den kommer ju när man väl börjat.