söndag, augusti 05, 2007

Hej Stobées trädgård

Kära Park- och Naturförvaltningen i Göteborg!

Den finns en park. Som inte är skött alls, förutom att gräset verkar klippas ibland. Där finns häckar. Rosor. Perenner. Gräsmatta. Ogräs. Skräp. Ovårdat plank och bänkar.

Jag är en jättebra parkarbetare. Något av en ogräsrensarexpert. Jag har tålamod. Jag är skräpplockarkapabel. Jag kan handha de mest nödvändliga maskinerna. Jag vet vad som är perenner och vad som är ogräs, oftast.

Jag är dessutom billig i drift och kan gärna jobba ensam.

Om ni ger mig pengarna, ger jag er parken. Den är från 1741 och förtjänar lite bättre än hur den behandlas idag. Det kan det väl vara värt?

Vänligen;
Lisa R

7 kommentarer:

Helena sa...

Bara att bifoga CV och skicka in!

johanna sa...

knasigt att parken och gatan ligger på varsin sida om stan!

Anonym sa...

Ingen aning om var den ligger, blir onekligen nyfiken! Inte värt ett besök alltså?

lisa sa...

det är mest en gräsmatta med häckar, ett gäng rosor och massa, massa ogräs. Ligger vid Klippan, det nybyggda området "bakom" Röda Sten. men det är inte värt attt åka dit bara därför.

Anonym sa...

Okej, nyfiken bara. Låter ju som nåt som kunde vara så mycket finare än så... Trist.

lisa sa...

men tänk vad fint det skulle kunna vara...mmmm egen park.... mmm anställ mig....

Anonym sa...

Ang. Stobeées trädgård.

Bor i anslutning till "Stobées trädgård", i kulturbostäderna nere på Klippan.

Tillsammans med grannar, och verksamheter här nere, är det jobbigt att konstatera alla missbrukare som dras till parken, från när och fjärran, pga, att dom här är fridlysta, och det är i galopperande.

Det langas narkotika helt öppet, som en torghandel, och trädgården har nu i folkmun döpts till
"Pusher Street", som finns i Christiania i Köpenhamn, där det på Pucher Street Säljs knark helt öppet som torhandel.

Våren och sommaren som kommer vågar vi inte tänka på hur det kommer att bli här nere.