måndag, september 03, 2007

Forskat

Jag har luskat lite. Eftersom gårdagskvällen bjöd på inte så lite framtidsångest, började utforskningaran så fort jag gått upp imorse. Jag har letat lämpliga karriärskliv. Luskat bland kurser och konstiga skolor. Läst om stipendier. Läst, läst, läst och ratat. Det finns inget som passar mig. Som jag vill. Som känns möjligt och lockande och kan ge bättre eller mer jobb. Ingenting.


Jag vill ha ett jag där man, ibland, får ha riktiga kläder på sig. Som kräver strumpbyxor. Men ibland vanliga fristads och ylletröja. Och jag vill vara utomhus nästan jämt, och inte sitta still, men ibland kunna blogga från jobbet. Det är mina önskemål.

5 kommentarer:

Helena sa...

Ah. Inte lätt det där, att bestämma vad man ska göra när man blir stor. :)

lisa sa...

nä, eller hur!?! jag blir tokig! det är ju också något man kan bli.

Helena sa...

Heh, nä, det kanske inte var den bästa planen. Nåt bättre än det borde du kunna bli. :)

johanna sa...

fast det kanske går enklare om du skippar strumpbyxor och fristads. :o) samtidigt eller olika dagar?

lisa sa...

olika dagar :)

fast det finns ju en kiltversion av fristadsbrallorna, eller om det var björnkläder?