måndag, september 03, 2007

Upp till röka!

Upp till kamp. Nja, jag vet inte jag. Jag tycker replikerna sög. För mycket skakig kamera. För osympaisk huvudperson, en av dem. Och så har jag ju ett peterbirro-hat långt inne i ryggmärgen, härstammat från bok- och biblioteksmässan -94.

Men. Historian är bra. Miljöerna är bra.

Jag tycker lite synd om skådespelarna som tvingades bada på äckelstranden vid Röda Sten. Och jag undrar, rökte man verkligen så extremt mycket dåförtiden?

Nu hör jag Fulman dissa Göteborg på tv. Och jag blir så där upprörd som bara göteborgare blir. Lokalpatrioter är vi, hela bunten. Kanske mest av allt vi inflyttade jävlar från Mölndal.

5 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Faktiskt, de rökte som svin på den tiden.

lisa sa...

det är imponerande att de fortfarande lever, de som levde på den tiden!

Anonym sa...

heheh jag är inte med i denna serie :)
såg bara när dom spelade in samtidigt som jag deltog i en annan mycket smalare film......

Anonym sa...

Vi rökte...som fan... Tommy bor ju i svalen på Gårdas Goda ju! Det är det roligaste när man känner igen bakgården i Gårda. Hoppas dom kikar in på muggen åxå... Får ju kolla in nästa avsnitt iaf.

lisa sa...

el_P: aha, men jag mindes i alla fall att du varit statist i en film :)

Jerka; ja, jag tyckte att jag kände igen Gårda... Ni kan ju göra speciella "Upp till kamp"-mackor och grejjer!