tisdag, september 25, 2007

I verkligheten och på datorn

Imorgon kommer jag att träffa en viss annan bloggare på riktigt. Ska bli väldigt spännande och läskigt. Jag undrar om han kommer att känna igen mig, och jag honom, innan vi formellt presenteras. Och vad för intryck jag egentligen gett på någon som hittills "bara" har läst här. En som bara sett den oprofessionella delan av mig.

Snart kommer det även att bli tvärt om. Kollegan ska få bloggadressen, efter en hel sommmar ihop bland poa och hemerocallis. Det känns som att dela ut ett förtroende. Eller kanske bara avslöja att jag gör mig bättre i text. Det intressanta är att kollegan brukar höra på mig när jag berättar något som jag även har bloggat om. De skrivna formuleringarna kommer även ur munnen. Jag förstår det inte, men han träffar ofta rätt. En som nästan bara sett den professionella delen av mig.

Jag vet inte vad som känns läskigast, men jag tror att man känner mig bättre om man läst här. Jag skulle vilja gå in i dessa herrars hjärnor och se vad de tror om mig, före och efter. Men det är det enda jag vill veta. Jag skulle inte snoka runt något mer, när jag ändå var där.

5 kommentarer:

Anonym sa...

spännande möte imorgon - på alla sätt faktiskt.

mest roligt men smått nervöst för att stå upp och prata om mig själv dock.

lisa sa...

haha, det kommer gå asbra! och det kommer inte komma så mycket folk som på de ordinarie stämmorna.

Anonym sa...

får lita på dig helt enkelt då :)

Cliff Hanger sa...

Aha! Det var El Pedro som var din "dejt"! Har ni träffats nu? Hur gick det?

lisa sa...

det gick bra. vi gör nu gemensam karriär i en viss styrelse.