lördag, september 08, 2007

klubben

Vi har varit på ölprovning idag. Det kanske kommer en seriös rapport på Rekans blogg senare.

Jag var lite orolig ett tag att jag hamnat på något mansseparatistiskt jippo arrangerat av ölmagarnas riksförbund. Men så var det inte. Öl nummer ett var god, två, tre och fyra sådar. De luktade kålpudding. Kanske inte så konstigt, när temat var oktoberfest. Tyvärr inte en tyrolerhatt så långt ögat nådde. Och mitt hår räcker fortfarande inte till flätkringlor. Dock kan jag från och med nu stoltsera med ett medlemsskap i ölfrämjandet. Medlemskortet får ligga brevid motorsågskortet. I skrytmachofacket.

4 kommentarer:

Helena sa...

Oooh, ölfrämjandet! Nu är jag impad!

lisa sa...

Vi pratade faktiskt om att du och din Jonas borde gå med, så kan vi gå på provningar ihop!

Helena sa...

Åhå? Berätta mer!

lisa sa...

det kostar 200 spänn om året, då får man nog deras tidning, samt inbjudan till ölprovningar en gång i månaden som kostar 30 spänn styck. man har också rabatt på några krogar, men tyvärr bara i stockholm. jag skickar ett mail när nästa provning börjar närma sig!