lördag, september 08, 2007

Åtta saker

Saring utmanar! Och jag är inte sen, eller jo lite kanske, att haka på. Har för mig att jag har varit med om den här utmaningen förut, och jag vet inte om jag har åtta spännande fakta att berätta om mig själv, men eftersom jag inte minns gör inte ni det heller.
Reglerna: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren fyra nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

1. Jag äter alltid frukost både hemma och på jobbet.

2. Jag har extremt låg toleransnivå vad gäller djurägare. Extremt låg. Tittar man inte noga, skulle man lätt kunna tro att jag föraktade dem allihop.

3. Jag brukar inte drömma mardrömmar till följd av filmtittadne, men natten till idag innehöll både zombies och halvruttna kroppar brevid mig i sängen, och detta innan jag sett 28 veckor senare.

4. Jag är en mästersnoozare utan dess like.

5. Jag försöker vara en stolt cykelhjälmsbärare, även om det är svårt. Tycker alltid att människor som inte har hjälm är lite dummare än resten.

6. Jag brukar komma på mig själv med att fnysa åt diverse moden, för att sedan glatt anamma dem ett halvår för sent.

7. Jag kan inte dyka. Det var omöjligt att lära sig innan tålamodet tog slut.

8. Jag faller lätt för diverse prenumerationserbjudanden. Allt för lätt. Det prenumereras på många tidnignar i det här hemmet. Många och lite konstiga.


Sådär. Utmaningen avklarad. Jag utmanar i min tur Helena, Sericea, Trams och gnäll och Rekan.

8 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Jag missade dykcertifikatet på "uppkörningen". Men det var ingen tvekan om att det var rätt att inte godkänna mig. Läskigt att vara under vatten utan andningsutrustning (man ska ju klara det också). Men det hade varit häftigt att kunna dyka.

Helena sa...

Ojoj. Där fick jag nåt att klura på.

lisa sa...

vi är för tuffa för dykning tycker jag :)

japp, känn dig utmanad Helena!

Anonym sa...

snooza är en av världens bästa saker

johanna sa...

ojoj vad spännande! ska raskt knåpa ihop nåt

Saring sa...

Asså det knäppaste med de där prenumerations-heaten är att jag alltid blir förbannat besviken på den där justa "gåvan" som hänger med. Alltid skitdålig kvalitet och framförallt FULA saker.

Tack för väl utfört arbete!

lisa sa...

Cliff: jag kanske ska förtydliga mig, jag kan inte dyka sådär när man ska hoppa i från en kant heller, utan tuber och så.

helena: japp!

el_p: snooza är som gud om man skulle varit religiös

sericea; raskt var ordet, och bra var det också!

Saring: eller hur!?! det är en ful skitgrej men ändå blir man lurad...

Helena sa...

Jag får nog inte pris för min snabbhet, direkt. Här är mitt inlägg.