söndag, september 02, 2007

projekt

Jag har ett gigantiskt virkprojekt. En filt. I vuxenstorlek. Inte stor som ett överkast, men tillräckligt för att man ska kunna kura ihop sig under den i soffan. Den blir väldigt snygg, men hittills är den väldigt kort. Då får man väl ta och starta ett anant projekt också? Så länge? Det är dags att ge sig ut på stota internet och leta sjal-mönster! Och leta reda på vissa personers mobiltelefonstorlek, för att återigen producera mitt paradnummer virkade mobiltelefonfodral. Det blir bra.

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Virkade mobiltelefonfodral är en sån där grej som jag inte visste att jag behövde. Kan vara bra att ha i vinter, så att varken den eller handen inte blir så kalla.

lisa sa...

Det är mycket bra att ha! förhindrar både repor och köldskador :) Men, i alla fall i min modell, måste man ta ut telefonen för att kunna se vilka knappar man trycker på, fast det skulle ju kunna gå att göra ett hål för knappsatsen. Hmmm...

Det är bara att börja pyssla!