tisdag, november 27, 2007

En snäll en

Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna det, men jag har fått en snäll arbetsförmedlare! Det är nog den enda i hela världen. Jag ska hålla i honom hårt. Fast jag vet inte vad han heter. Han säger bra saker som att:

Nej, kolla du i GP vad det finns för jobb. Du behöver inte alls söka allt.
Stockholm? Nej, där vill du ju inte jobba, det ska du inte behöva.

Det var faktiskt värt att vänta en timma och tre kvart trots jag var där vid öppningstid imorse.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad trevligt med en sån som omväxling. På kultuuuuur behövde man knappt vänta alls men han jag träffade hade noll koll på det mesta och skrev ut helt otroliga jobb som han tyckte jag skulle söka. Stockholm, ja visst. Tänk så olika det kan vara i samma stad :)
Trädgårdsmästare på universeum, kan det vara nåt?

johanna sa...

nej jag vill inte heller jobba i stockholm, har han nåt jobb till mig? :o)

johanna sa...

fundera grönt - vad gör man på universeum? dammar grodorna och vattnar mörtar?

lisa sa...

Jag har sökt tjänsten på Universeum, men de hade ju rätt höga krav. Trädgårdsmästare/Botanist. Kanske något för dig Sericea? Jag tror att annonsen fortfarande ligger ute.

Anonym sa...

Bra Lisa, jag tänkte på dig då jag såg annonsen! Jo, kraven var ju rätt höga, men man kan ju alltid försöka... Sök du också sericea!

lisa sa...

Precis, man vet ju aldrig, de där man tror finns som också söker som har högre kompetens kanske itne alls finns?

johanna sa...

det känns som om det kommer vara lite mycket folk där. jag avskyr att massa folk i klasar efter en på jobbet. jag är en enstöring till trädgårdsmästare! sen skulle man ju kunna massa om växtsystematik, -fysiologi, -geografi och taxonomi.
vad fan e taxonomi?

men tack för tipset :o)

lisa sa...

Jag vet inte heller vad taxonomi är :)

johanna sa...

gött då är vi två iaf!