fredag, november 30, 2007

Mina nerver

Jag ska på anställningsintervju idag. På ett jobb som jag kanske inte direkt vill ha, men som inte skulle sitta helt fel heller.

Men åhh, anstlänningsintervju, jag hatar det!!! Är det någonslags personlighetstest när de frågar om man vill ha kaffe? Och blir man utdömd direkt om man säger jatack omdetfinnsmjölk? Eller är det ännu värre att glatt tacka ja, men sedan knappt kunna dricka för att det är tokvarmt och mjölkfritt och man bränner sig på tungan med en gång? Eller ska man ta till tricket Nejtack, men gärna ett glas vatten, för att vara på den säkra, men lite tråkiga sidan. Det värsta är anställningsintervjuer där det bjuds på bullar. De är alltid torra och jag trillar alltid dit på att börja prata med mat/bulle i munnen.

Och vad ska man ha på sig? Den gamla vanliga anställningsintervju tröjan och skjortan, eller är det dags att uppdatera sig?

Argh, mina nerver. Kan jag inte bara få vara hemma istället?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj lycka till som fan.
jag tycker det är värsta pesten. och så tycker man att man gjorde bra ifrån sig eller kanske klantade sig o "ööhh"svarade nåt korkat på en fråga men det brukar gå mycket bättre än man tror!
You go girl!

lisa sa...

tack!