måndag, december 10, 2007

Att träna eller inte träna

Det är frågan. Jag har inte den minsta lust alls i hela världen att gå och träna. Men jag borde verkligen. Måste, rentutav.

Min rygg gör ont när jag inte tränar.
Jag blir tjock om jag inte tränar.
De muskler jag hade har försvunnit, och det är verklgien tur att man inte behöver visa sig i kortärmat så mycket så här års. Sorgligt att varenda liten muskelrelaterad putning är borta. Sorgligt!
Jag känner mig som en dålig människa om jag inte tränar.
Det är oansvarigt och dumt att förfalla.

Men det är så tråååååååååååkigt. Inte ens att man får ha träningskläder på sig lockar. Och det brukar, kosntigt nog, vara en drivkraft. Jag vet att jag kommer upptäcka att jag är i ännu sämre form än jag tror när jag kör ett pass. Att det kommer bli misärigt tydligt att den där nivån jag har varit på är långt bort. Usch.

Inga kommentarer: