onsdag, december 12, 2007

Bokfemman - årets fem sämsta

Malin lockar med bokfemman den här veckan. Lista årets fem sämsta lästa böcker. Kul ämne!

Jag gräver fram mina läsdagböcker (Har avslutat en och börjat på ny i år) och letar sågnignar!

Kajsa Ingemarsson - Kajsas värld. För mycket på en gång, för käckt, för likartat för tråkigt.

Ulf Lundell - Jack. Bokcirklar får en att läsa böcker man inte annars läst. Den här var faktiskt ännu sämre än jag trodde den skulle vara.

Linda Skugge - Ett tal till min systers bröllop. Nej tyvärr, dne här var riktigt tjatig.

Marina Lewycka - En kort berättelse om traktorer på ukrainska. Man skulle kunna tro att den är jätte-bra. Omslaget är väldigt snyggt. Och traktorer, de har ju en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Jag blev väldigt glad när jag fick den som present, för jag hade länge tänkt läsa den. Så var den bara ... tråkig.

David Eddings - Sagan om Belgarion. Det positiva man kan såga om den här boken är att den fick mig att förstå att annan fantasy faktiskt är mycket bra, om man jämför.

12 kommentarer:

Anonym sa...

jasså, du gillade inte den om traktorerna? jag tyckte den var lite puttrig iallafall, inte jättetrist.

och jag får nog göra som du, skriva läse-dagböcker, jag var tvungen att tänka hårt o länge för att ens minnas böcker jag läste för en månad sedan, att då samla årets 5 sämsta var en bedrift!

lisa sa...

Läsdagböcker rules!

Anonym sa...

snacka inte skit om Jack! =)

lisa sa...

Du vänta bara, jag kan snakca hur mycket skit som helst om Jack!!!

Anonym sa...

Jag har inte läst Jack, men det ska ju vara "den stora generationsromanen". min kompis läste den o han sa att den handladee om att killen rökte och knullade hela tiden. fast det kanske bara var det man gjorde på 70-talet. :o)

lisa sa...

Precis så är det. Ibland dricker de rödvin också. Och flyttar hela tiden och beter sig odrägligt.

Anonym sa...

haha så var det ja. åh det ljuva 70-talet, om man ändå fått vara med...

Anonym sa...

Belgarion böckerna var ju skitbra

jag bara levde mig in i dom och analyserade inte hur kassa dom var
men när jag fick det förklarat för mig så var reaktionen - jamen, det är ju faktiskt upprepningar hela tiden.

men innan det så var det bra

lisa sa...

Jag läser nästan aldrig fantasy, men ahde tidigare läst Lian Hearn, supermycket bättre!

Martina sa...

Sagan om Belgarion ska man inte läsa första gången som vuxen, har man inte läst dem när man fyller 18 så är det kört. Klart att det är mycket upprepningar men det bortser man ifrån som 13-åring och även som 25-åring när man nostalgiläser.

lisa sa...

Aha, så det är det som är trickset!

Anonym sa...

Jag har inte läst de - men jag har iaf gjort en egen lista inne hos mig :)