onsdag, december 12, 2007

en liten kärleksförklaring

Det är farligt att vara hemma mycket. Man skaffar sig vanor som kommer att vara svåra att vänja sig av med. Förutom uppenbara saker som snoosningar och långfrukostar, så växer ens listor. Ens rss-läsare sväller och hotar att explodera, ens nyligen.se-lista utökas titt som tätt. Jag kommer ha svårt att hinna jobba.

Men vad läser jag egentligen? Det finns en hel del som jag verkligen inte kan försvara med hög kvalité eller intressanta texter, men jag försvarar mig med att som kombination bildar de min direkthemlevererade pinfärska och framförallt skräddarsydda förströelse på gränsen till perfektion. Att läsa många olika bloggar kan, när det är som bäst, liknas vid att man står i en tidningsaffär, som till skillnad från riktiga tidningsaffärer innehåller en massa man vill läsa, och får riva ut alla de sidor man vill, samtidigt som en massa människors dagböcker ligger upplsagna, och alla de sidorna man valt klistras ihop till den bästaste tidningen man kan tänka sig. Och ändå tar det aldrig slut.

Mmmm. I love bloggar. Tack alla ni som på något sätt är som jag.

Inga kommentarer: