tisdag, december 11, 2007

Katthund

Det är ju allmänt känt att jag nuförtiden inte är så förtjust i djur. Och jag borde inte hålla på och älta det. Folk som tycker om djur kan bli ledsna. Men.

Idag, på café, var det en snubbe som tog med sig sin hund in på cafét. Jag tänkte göra ett försök att inte vara så obstinat djurhatande, men när han inte hade minsta koll på djuret som, så där som bara djur kan, genast nosade iväg till mig med sitt nosauppallergiker-sinne, blev jag lite trött. Till sitt försvar säger killen:

Men, den här hunden är en sådan som man tål fast man är allergisk mot katter.

PÄLSDJURSALLERGI betyder alla djur med päls. Hur nytvättade/söta/kattlika de än är.

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha
Han kanske hade en sån hund som jag hade när jag var liten. Var den vetefärgad, typ? En terrier. En del allergiker tål dem. Klantigt sagt av honom, iallafall. Man får väl inte ha hundar inne på café! Oavsett.

lisa sa...

Eller hur!?! Det är ÄCKLIGT med djur på kafé.

Den var typ kaffebrun, inte en terrier.

Anonym sa...

Men aldrig hunden det är fel på, alltid ägaren. och folk släpar ju med sig sina djur högt o lågt i den här stan. jag har sett flera inne på gallerior i sthlm o då menar jag inte bag-in-bag hundar, utan rediga grejjer med hög svansföring!

lisa sa...

Nä, det har du rätt i, det är djurägarna det är fel på egentligen.

Per sa...

Hundägare är opfta ignorant pack

lisa sa...

Ehhh... har inte ni hund ? :)